Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Bitter? No -Better!!

Av notreadytomakenice - 5 januari 2011 23:16

Så är man där. X:et har skaffat en ny.

Vet att det varken är ovanligt eller oväntat, men det är jobbigt!! Faktum är att vi inte ens hade avslutat ordentligt så det förklarar den smärre chock jag fick. Vi hade separerat, jag hade flyttat pga intolerable differences som det heter, men vi hade fortsatt prata om att försöka fortsätta. Det finns ju ett litet barn med i bilden.

   Drömmen fanns fortfarande kvar om familjegemenskap, ett barn till, hus med trädgård på vars gräsmatta små knubbiga barnafötter kunde springa runt. Grannar, parmiddagar och skratt…

   Så plötsligt såg jag tecknen. Ovanligt gott humör. Nya kläder. Införskaffande av dubbelsäng (jag hade ju tagit min säng med mig) och en stolthet i blicken. När jag frågade honom om han börjat dejta ljög han. Han sa sen att han inte visste om det kunde kallas dejta (”I did Not have sexual relations with that woman”) men att det fanns någon. Efter ett par dagar ville han att denna någon skulle ta min plats på julfesten hos släkten. Denna någon skulle ta min plats på nyårsfesten hos gemensamma vänner. Denna någon skulle  introduceras för alla hans –och våra- vänner. Denna någon har fått alldeles för stor plats i MITT liv!

   Jag blev ensam med vårt barn på nyårsafton. Jag är ensam med vårt barn när han lämnat denna, och går till sin nya.

   Jag är ensam.

Men –det var Jag som tog steget. Det var jag som bröt upp (för barnets skull). Det fanns för mycket aggressivitet. Det var jag som vågade flytta för att starta upp en process som kanske skulle leda till att vi gjorde upp nya riktlinjer och fortsatte, eller att vi skiljdes åt. Det blev det senare.


Jag kommer gå starkare ut det här jag kommer gå starkare ur det här här jag kommer gå starkare ur det här här jag kommer gå starkare ur det här …

 
 
Johanna

Johanna

6 januari 2011 00:43

Stark du är!! :) Lycka till med allt!!

http://johannawast.bloggplatsen.se

notreadytomakenice

6 januari 2011 13:34

Tack Johanna! Jag försöker :)

 
sanna

sanna

6 januari 2011 04:03

" det finns så mycket man skulle kasta ifrån sig - om man inte vore så rädd för att någon annan ska plocka upp det ... " du är modig som vågar lämna och är det inte rätt så är det inte rätt, försök att hitta dig själv nu och strunta i att han har hittat någon ny, läs: konsten att bryta upp - utan att bryta ihop... en riktigt charmig men go bok,lättläst med en betoning på humor men ändå allvar, det är bla. uppföljaren till boken: dumpa honom - han vill faktiskt inte ha dig. och du, en stor eloge till dig som vågar lämna fast att ni har barn, det finns inget sorgligare än par som håller fast vid varandra FÖR BARNETS SKULL... för det lyser igenom i slutändan ändå, mina föräldrar är lyckligt gifta och det känns superbra men om dom mot all förmodan skulle vara olyckliga ihop, så skulle ja må pyton av att veta att dom stannat för mig å brorsans skull, då önskar ja hellre att dom blir lyckliga på varsitt håll, än att långsamt förgöra varandra... man lever bara en gång så det gäller att lyssna på magkänslan, va rädd om dig. kramar

http://www.sannaengstrom.bloggagratis.se

notreadytomakenice

6 januari 2011 13:38

Tack, ditt citat (från en av dina dikter?) är tänkvärt! Tack Sanna, för dina kloka ord och för boktipset, det ska jag absolut kolla upp! Man vet ju ofta vad som är rätt, och vad man bör göra men känslan talar ibland emot förnuftet ;(

 
Nina

Nina

6 januari 2011 12:13

Jag för min del levde med skilda föräldrar när jag var liten och min pappa dog när jag var 10. Innan dess levde mamma och pappa på var sitt håll i något år. Det var tråkigt, men hellre det än att de inte mådde bra tillsammans för mig och mina syskons skull. Jag är äldst och mina syskon är idag 23 och 20 år gamla. Jag är 24. Du är duktig och gjorde ett bra val trots att det är en liten med i bilden. Kämpa på och håll ut, så kommer det bli bättre en dag. :)

http://www.ninisssen.bloggplatsen.se

notreadytomakenice

6 januari 2011 13:41

Tack Nina, för din kommentar. Förstår att du haft det jobbigt. Men det märks att du är stark! :) Och jag håller med dig i att det är bättre att må bra i sig själv på varsitt håll än att hålla ihop när det är så dåligt, och det går ut över barn i förhållandet. Jag har också haft skilda föräldrar men har tyvärr erfarenheten av en riktigt dålig och självcentrerad "styvmor". Som tur var är min mamma superbra. All lycka till dig!

 
Elin

Elin

6 januari 2011 15:43

Hej.
Tack så mycket! :) Kika gärna in min nya blogg isåfall http://elilas.blogg.se/
Vi får se om jag vågar lägga in en bild när jag har handduken så där. ;)

Var stark, du kommer klara de där galant! Lycka till med allt

http://metalizer.blogg.se

notreadytomakenice

6 januari 2011 16:17

Vet inte riktigt vad du menar med handduken, kanske blev fel svar på fel blogg ;) Men tack för lyckönskningen!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av notreadytomakenice - 27 april 2011 22:30

Jo, jag hade ju kommit igång.   Men så halkade jag i en stentrapp och slog mig halvt fördärvad. En blå arm och ett blått ben +diverse... Men jag är glad att det inte är värre. Och snart, snart så kommer jag igen! Se upp!    Kör GI så länge   Nu ska...

Av notreadytomakenice - 26 april 2011 21:00

http://youtu.be/mBQE07_t_54   My heart...so blue   I've got her pictureIt's there on the wallI can't remember why I keep it at allThe doors are cold and all the windows seem grayI write the bookThere's so much more I should sayWave goodbyeSee...

Av notreadytomakenice - 17 april 2011 21:30

Det går upp och det går ner.. Det här är skulle kunna vara X:et och jag i tillbakablick på våra finaste stunder -(för dom fanns, dom med):  Dance (While The Music Still Goes On) //ABBAOh, my love it makes me sad.Why did things turn out so bad?Was...

Av notreadytomakenice - 5 april 2011 20:45

Tänkte dra "sista delen". Men mitt lilla Knytt har fått falsk Krupp. Det blev väldigt dramatiskt med samtal till 112, 3 sjukskötare som kollade Knyttet, och sen ambulansresa och inläggning. Vi sov inget den natten. Är Så Vansinnigt Trött.    ...

Av notreadytomakenice - 28 mars 2011 21:15

Nu: Vågar inte gå ut på krogen. Skitnervös i de fall det händer. Ber kompisar gå med både dit och hem. Ska jag dricka nåt ber jag dem öppna flaskan (naturligtvis) framför mig och går med en tumme i flaskhalsen typ. Men behöver dricka för att få mod. ...

Presentation


Bitter? No -Better!!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar


Skapa flashcards