Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

..De är så passionerat förälskade så han lämnar bort barnet så de kan vara tillsammans

Av notreadytomakenice - 6 januari 2011 23:30

      Måste man slänga ut granen nu? Den lyser så fint under mörka mornar och kvällar. När jag var liten önskade jag att jag kunde vandra runt i granen som Piff &Puff :) Tala om julstämning runtomkring!


Nää, HUR kan man ge sin nyckel efter bara 2 veckor!?

Så gick det med det. Var uppfylld av kraft av alla fina råd så jag tänkte att nu kan jag inte gnälla, nu måste jag bara vara klok. Men det går inte! Inte efter vad han gjorde idag! Och då insåg jag att jag Får vara lite gnällig, jag behöver få ur mig vissa saker för att kunna gå vidare. Det var ju hela tanken :)

Hur kan man ge sin nyckel till en helt ny bekantskap efter bara 2 veckor!? Som går till sitt och barnets hem! Han lånade min nyckel till sin lägenhet (vår fd gemensamma) i början av december och jag visste inte till vad. Men jag anande, som jag skrev i förra inlägget. När jag försynt frågar om jag kan få den tillbaka (Vi hade bestämt att vi skulle ha nycklar till varandras lgh, av praktiska skäl, lämna grejer m m) sa han bara Nej! Jag sa att det är väl viktigare att hans barns mor har en nyckel just nu, än att hans nya, som han känt en månad har det? Han vägrade svara.

Till saken hör att hon är där väldigt ofta har jag förstått. Till saken hör att hon är storrökare(och stordrickare) och har katter- och vårt barn har astma. Till saken hör att jag inte ens hunnit hämtat alla mina saker än, inkluderat hela badrumsskåpet och flera sovrumsgarderober (pga att jag har flyttat till en mycket liten lgh, och det var ingen brådska då vi inte ens hade gjort slut när han träffade henne..) Till saken hör också att de redan säger ”Jag älskar dig” till varandra och är så passionerat förälskade så han lämnar bort barnet så de kan vara tillsammans.

Jag är då inte direkt paranoid när jag är orolig för att han kommer föra in henne i barnets liv väldigt snart. Och gör han det inte kan hon –som har en egen nyckel–  lätt ”glömma sig” och ”dröja sig kvar” tills han kommer hem med barnet, när han hämtat det någon kväll. Och ”Oj”, när det då ”råkade” ske, kan de ju lika gärna umgås alla tre, och hon kan lika gärna flytta in, och… Paniiik!! Är det då så illa att hon träffar barnet frågar en vän? Ja dels från vad jag hört och sett av/om henne att döma, så är hon Inte en som man vill ha in i sitt barns liv, dels så har barnet fortfarande inte hanterat att vi har separerat. Det är oroligt, får utbrott, vill inte gå till dagis och låter mig inte gå ett steg ifrån det utan att skrika och gråta. Hur det är hos pappan får jag inte veta. Det är nog samma, då. Det behövs ingen barnpsykolog för att se att barnet är Inte redo för att träffa pappas nya partner.

   Och säg nu inte att man inte behöver säga att det är pappas nya, bara att det är en vän, för barn är inte dumma! De känner, och ser mycket mer än vad vi tror. Och vi har inte haft ett stort umgänge så det är ändå ovanligt att det skulle komma en (ensam) kvinna hem. Och de skulle ändå inte kunna hålla händerna ifrån varandra –har (tyvärr?) fått höra mycket av en gemensam vän. Denne vännen har också hört henne insinuera att hon känner honom sen flera år, och att det hände nåt mellan dom medan han var tillsammans med mig!!  Åååååååååhhhhh, ta bort henne!! Låt henne se hans dåliga sidor nu! Inte när de varit tillsammans i 6 månader. Och att han ser hur labil hon är!


Och hon tjatar tydligen om att åka utomlands med mitt ex, och hon kommer säkert att övertala honom till det!! VI pratade ju om det i flera ÅR utan att han kunde få sitt snåla arsle ur vagnen! Trots tuffa tider med kolik, mycket sjukdom och en massa sömnbrist kunde han inte unna mig/oss det. Jag sa naturligtvis att jag skulle betala hälften trots att jag hade mycket mindre inkomst och att vi ju var sambos och hade BARN ihop! Men han kunde inte bestämma sig. Men hon, med sin gränslöshet, sin alkoholstinna passion och löften om massa sex kommer säkert kunna övertala honom till det! Och när de väl är där kommer hon få honom att bjuda på allt!! Guuud, vad jobbiggt! Vem är Hon, att komma och tro att en småbarnsfar kan bara släppa allt och sticka precis när hon har lust?? Och betala för, -och serva henne!?

Jäkla subba!! Enhanced by Smiley Central

(Döm mig inte om du tycker jag är endimensionell just nu. Jag är inte så dum så jag inte förstår att folk har fler sidor än de man först ser. Men man har rätt att vara concerned när det finns barn med i bilden.)


Jahapp, det är väl bara att gå och dra nåt gammalt över sig då.. Enhanced by Smiley Central

 
 
Ingen bild

linalicious.bloggplatsen.se

7 januari 2011 00:46

Gör fan ont att läsa detta nästan. Förstår att du har sjukt mycket känslor inom dig som man bara vill spy över. Usch. Allting med ex och deras "nya" är alltid smärtsamt på något vis.

notreadytomakenice

7 januari 2011 12:14

Tack Lina, visst är det så? Det är jobbigt med ex och nya kärlekars ex.. Suck, man önskar nästan att man fortsatt med sin highschool-sweetheart för att kunna ha sluppit allt sånt..

 
Bitchigsnigel

Bitchigsnigel

7 januari 2011 09:21

Klart du har rätt i att lägga dig i vem ditt barn spenderar tid med!
Särskillt när det är någon som du beskriver inte är helt bra för ditt barn (röker och dricker).
Tycker du har rätt och att pappan ska skärpa sig och inse att som förälder har man ett ansvar och barnen kommer först.

http://bitchigsnigel.bloggplatsen.se

notreadytomakenice

7 januari 2011 12:19

Tack för dina åsikter! Jag har ju inte alla fakta om henne, men många.. Ja tyvärr är det omöjligt att prata med pappan, han blir väldigt aggressiv, har "skygglapparna på" och fokus på EN sak. Och inte är det vårt barn tyvärr :(

 
Sara

Sara

7 januari 2011 11:26

låt granen stanna ett tag till tycker jag.
hade samma tanke jag med när jag var liten (angående piff och puff)

http://singegerd.bloggplatsen.se

notreadytomakenice

7 januari 2011 12:21

Va kul! Det ser så underbart ut när de går runt i granen... Ja den får stanna till tjugondagknut!:)

 
Sara

Sara

7 januari 2011 11:29

och förresten. stå på dig!

http://singegerd.bloggplatsen.se

notreadytomakenice

7 januari 2011 12:21

Tack Sara!

 
lotta

lotta

7 januari 2011 12:20

stå på dig!!!

http://luckymom.bloggplatsen.se

notreadytomakenice

7 januari 2011 13:20

Tack Lotta! Du också!

 
Vikki

Vikki

7 januari 2011 14:13

Du har helt rätt, det är oansvarigt av honom att dra in någon ny i ert barns liv så snabbt! Det visar att han är en idiot!
Däremot är det skitsamma vad hon vill ha av honom och vilka krav hon ställer på honom, det är han som ska ta sitt ansvar som pappa och säga nej.
Var glad att du blivit av med honom, det var klokt av dig att flytta för han är en idiot och ett svin och du är värd mycket, mycket bättre!

http://vickileh.bloggagratis.se

notreadytomakenice

7 januari 2011 21:07

Tack för ditt stöd! :) Ja det är konstigt vad mycket en persons värderingar kan ändras när fokus skiftar.. Inte är det på barnet, det kan vem som helst se. Du har rätt i att det egentligen inte har så stor betydelse vad hon tycker och har för krav, bara det att det känns jobbigt eftersom jag vet att han är svag för sånt, och säkerligen kommer falla. Och mot mig var han hård... Ska försöka tänka att jag är värd bättre!

 
Nina

Nina

7 januari 2011 17:14

Ja, stå på dig och ge inte upp. Det kanske hjälper att du ber om ensamvårdnad om dottern om det hjälper??

http://www.ninisssen.bloggplatsen.se

notreadytomakenice

7 januari 2011 21:19

Tack, det ska jag försöka! Att försöka få ensam vårdnad har jag dock "tyvärr" ingenting för. Han har varit en bra pappa hittills. Om Inte en bra sambo! Och det är klart, barnet behöver sin pappa) Han har i och för sig totalt ignorerat hur hans aggressivitet och dåliga behandling av mig har påverkat vårt barn. Det var iallafall den påverkan som fick mig att ta steget. Och det ångrar jag trots allt inte. Bara önskar att det var han som var olycklig och jag lycklig. Det hade varit mer rättvist!

 
Ingen bild

Mari

7 januari 2011 18:37

Förstår hur du känner och förstår ditt behov av att "gnälla". Gnäll på du, du har en massa känslor och tankar som måste bearbetas och att skriva är jättebra. Då måste du sätta ord på det du känner och på samma gång får du själv en bättre överblick över vad som egentligen händer. Jag har skrivit många arga, desperata, förtvivlade och irriterade blogginlägg och det har faktiskt hjälpt. Man måste få ur sig sånt som är svårt, annars blir man ju knäpp! Lycka till med allt, kramar till dig!

notreadytomakenice

7 januari 2011 21:24

Tack Mari! Jaa, man behöver gnälla lite! Eller mycket ibland. Sen kan man räta på axlarna och försöka vara klok och en bra mamma.. Visst är det välgörande att sätta ord på vad man känner! Tack och Kram! (Skulle gärna kika på din blogg, skicka gärna en länk om du vill:)

 
Elin

Elin

7 januari 2011 19:05

Ska träffa min nya handledare på tisdag så får se vad hon har att säga. Nu under hösten gick jag på folkhögskola genom af så har inte varit helt sysslolös hela tiden iaf..

http://elilas.blogg.se

notreadytomakenice

7 januari 2011 20:55

Finemang!

 
Vikki

Vikki

7 januari 2011 22:49

Du behöver inte tänka, du ÄR Värd bättre! Det jag hoppas är att du har någon som avlastar. Jag hade en bästa vän som tog ut min dotter i vagnen så jag fick sova en timme eller två och en mamma som avlastade när hon blev äldre.

http://vickileh.bloggagratis.se

notreadytomakenice

7 januari 2011 22:55

Tack Vikki, ja du har rätt! Det är jag banne mig! Har dåligt med avlastning då min familj bor på annat håll. Men jag har ju barnet bara halva veckorna (tyvärr) så jag får ju pauser. Både välbehövliga men även skriande ensamma.. Ska dock göra större ansträngning att rycka tag i vänner och säga Jag behöver dig. Tack för kloka tankar!

 
Johanna

Johanna

7 januari 2011 23:49

oj, oj oj! Vet inte ens vad jag skall skriva. Mer än att jag förstår din oro. Killar tänker med ja du vet vad och kommer alltid göra. Och hon den där verkar inte heller vara speciellt funtad. Det kan aldrig sluta bra. Har man barn får man ta det lite lugnt anser jag! Stor kram till dig!

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

notreadytomakenice

8 januari 2011 21:54

Ja ibland kan man inte annat än tänka att det måste vara så.. Ja, jag tycker också att man har ett ansvar och kan inte kasta sig in i saker och deklarera sin kärlek efter ett par veckor som när man var 20+ Kram tillbaks!

 
Vikki

Vikki

8 januari 2011 00:41

Jag har varit med om samma sak, när man är snäll och försöker kompromissa så är vissa män bara, nej tack! Det gör ont som fan när de springer vidare och byter personlighet totalt! Det har inget med dig att göra utan allt med honom!

http://vickileh.bloggagratis.se

notreadytomakenice

8 januari 2011 22:02

Ja! Det stämmer, måste påminna mig själv om det. "Det är inte jag, det är du!" ;) Man tror att man försöker samarbeta och kompromissa men när den andre inte har NÅGON driv, eller NÅGRA initiativ så är det väldigt svårt. Tack för din kommentar!

 
Sunstar

Sunstar

8 januari 2011 21:41

Jag förstår att du har det väldigt tufft just nu, jag har själv varit med om en tuff separation och varit med om exet som snabbt gått från vår relation till en annan.

Lite råd, släpp det som står utanför din kontroll! Jag vet att det inte är lätt, men för din skull och barnets, släpp.

Jag har tagit fasta på sinnesrobönen:
"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan,
och förstånd att inse skillnaden."

Jag personligen brukar stryka ordet "Gud" men bönen i sig är stärkande tycker jag.

Just nu är du för nära, för mycket kvar i det gamla för att släppa och även om valet att gå isär var ditt så kan inte ett förhållande bara raderas ut på nolltid, speciellt inte då det kommit ett barn ur förhållandet. Det här kommer ta tid, men du kommer klara det, men för din skull, accepetera vad du kan göra och påverka, lämna resten, lägg det åt sidan.

Jag är mer än två år efter separationen och än kan saker vara tuffa men jag har samtidigt vunnit mark jag aldrig hade kunnat tro men tills jag accepterade vad som var utom min påverkan var allt bra mycket jobbigare än det är nu.

Tid läker alla sår sägs det och jag får nog hålla med där.

http://sunstar.bloggplatsen.se

notreadytomakenice

8 januari 2011 22:11

Tack för dina kloka ord. Dom berörde mig mycket och jag kommer att läsa dem igen. Jag insämmer i vad du skriver. Men känner också att jag än så länge är för nära. Det svider, det som aldrig blir. Minnen gör ont. Och jag behöver älta lite till och gnälla på honom och den nya. Men sen lovar jag att ta mig i kragen. Det finns nåt gott i alla. I X:et. Och i hans nya. Och jag vet att jag för barnets skull måste se det, för DET är värd det:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av notreadytomakenice - 27 april 2011 22:30

Jo, jag hade ju kommit igång.   Men så halkade jag i en stentrapp och slog mig halvt fördärvad. En blå arm och ett blått ben +diverse... Men jag är glad att det inte är värre. Och snart, snart så kommer jag igen! Se upp!    Kör GI så länge   Nu ska...

Av notreadytomakenice - 26 april 2011 21:00

http://youtu.be/mBQE07_t_54   My heart...so blue   I've got her pictureIt's there on the wallI can't remember why I keep it at allThe doors are cold and all the windows seem grayI write the bookThere's so much more I should sayWave goodbyeSee...

Av notreadytomakenice - 17 april 2011 21:30

Det går upp och det går ner.. Det här är skulle kunna vara X:et och jag i tillbakablick på våra finaste stunder -(för dom fanns, dom med):  Dance (While The Music Still Goes On) //ABBAOh, my love it makes me sad.Why did things turn out so bad?Was...

Av notreadytomakenice - 5 april 2011 20:45

Tänkte dra "sista delen". Men mitt lilla Knytt har fått falsk Krupp. Det blev väldigt dramatiskt med samtal till 112, 3 sjukskötare som kollade Knyttet, och sen ambulansresa och inläggning. Vi sov inget den natten. Är Så Vansinnigt Trött.    ...

Av notreadytomakenice - 28 mars 2011 21:15

Nu: Vågar inte gå ut på krogen. Skitnervös i de fall det händer. Ber kompisar gå med både dit och hem. Ska jag dricka nåt ber jag dem öppna flaskan (naturligtvis) framför mig och går med en tumme i flaskhalsen typ. Men behöver dricka för att få mod. ...

Presentation


Bitter? No -Better!!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards