Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

Det som inte blev/Vad blir nu?

Av notreadytomakenice - 1 februari 2011 22:30

Jag sörjer det som inte blev. Samtidigt som jag längtar efter att gå vidare. Längtar efter kärlek och lugn i själ och hjärta samtidigt som det fortfarande gör ont att tänka på drömmarna jag hade i mitt förra förhållande. Jag älskade ju honom, valde att försöka få barn med honom. I början vill man så gärna se det goda, och blunda för varningssignaler. Drömde om det klassiska, hus och det... Det kommer inte att bli så. Med honom. Ser på Knyttet och det är likt honom på många sätt, så vackra ögon. Ibland känns det lugnt i mig, och jag tänker att vad fint att han har en pappa som är närvarande och älskar honom, och att han längtar efter sin pappa. Men ibland är det jobbigt att han längtar efter sin pappa. Han var ju inte snäll mot Mig. Om han bara inte varit så elak och så aggressiv. Känner mig skygg och rädd inuti. Samtidigt lyckades han inte kuva my spirit helt, jag vågar ibland hoppas och drömma om kärlek och en solbelyst gräsmatta. Och jag försökte stå på mig. Och jag slog tillbaka.


  


Men det var inte ett hem för ett litet Knytt att växa upp i. Hoppas det får det bättre nu. Hoppas det blir ett bra hem hos pappan även om han skulle fortsätta med Ms Drunk/Smoke/Selfabsorbed...  


Men jag släpper det för nu.

Nu ska jag drömma om Knyttet, Kärlek och Sol   


 
 
Sassa

Sassa

2 februari 2011 08:20

Otroligt fint faktiskt, känner igen mig massor. Jag hade en som fortfarande spökar i mitt huvud, ger mig sömnlösa nätter, hoppfulla drömmar mm
Fast det är fyra år sen, hur ska man göra?

massa styrke kramar till dig

http://my-life-my-way.bloggplatsen.se

notreadytomakenice

2 februari 2011 21:49

Tack, vad snäll du är. Det är bara att bryta ihop och gå vidare =)

 
Fröken Svår

Fröken Svår

2 februari 2011 12:35

Det gör ont. Ont som fan. Oförberedda och ofrivilliga förändringar bränner som eld. Fortfarande. Kommer nog alltid göra det.

Men det bränner inte mindre för det. Oavsett om man vet vad som gick fel eller att man själv var mycket av anledningen till att saker gick som det gick. Nej, inte bränner det mindre för det.

http://biancalagerlof.bloggplatsen.se

notreadytomakenice

2 februari 2011 22:38

Nej, t om när man själv tog initiativet och innerst inne vet att det är rätt beslut. Det gör jäkligt ont ändå=(

 
Hanna

Hanna

3 februari 2011 15:23

Jag hittade dem på Dollarstore, rena guldfyndet ja! :D

http://www.johannagronlund.com

notreadytomakenice

4 februari 2011 22:21

Kul! :)

 
Vikki

Vikki

16 februari 2011 12:58

Du är skitstark som orkar! Massor av stöd och kärlek, du fixar det här!

http://vickileh.bloggagratis.se

notreadytomakenice

16 februari 2011 22:35

:-D

 
Ingen bild

indianmatts

28 februari 2011 18:35

imponerande styrka du är fantastisk klok som valde rätt att lämna, för din och barnets skull

notreadytomakenice

1 mars 2011 21:47

Tack det var fint sagt, det kommer nog bli bättre!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av notreadytomakenice - 27 april 2011 22:30

Jo, jag hade ju kommit igång.   Men så halkade jag i en stentrapp och slog mig halvt fördärvad. En blå arm och ett blått ben +diverse... Men jag är glad att det inte är värre. Och snart, snart så kommer jag igen! Se upp!    Kör GI så länge   Nu ska...

Av notreadytomakenice - 26 april 2011 21:00

http://youtu.be/mBQE07_t_54   My heart...so blue   I've got her pictureIt's there on the wallI can't remember why I keep it at allThe doors are cold and all the windows seem grayI write the bookThere's so much more I should sayWave goodbyeSee...

Av notreadytomakenice - 17 april 2011 21:30

Det går upp och det går ner.. Det här är skulle kunna vara X:et och jag i tillbakablick på våra finaste stunder -(för dom fanns, dom med):  Dance (While The Music Still Goes On) //ABBAOh, my love it makes me sad.Why did things turn out so bad?Was...

Av notreadytomakenice - 5 april 2011 20:45

Tänkte dra "sista delen". Men mitt lilla Knytt har fått falsk Krupp. Det blev väldigt dramatiskt med samtal till 112, 3 sjukskötare som kollade Knyttet, och sen ambulansresa och inläggning. Vi sov inget den natten. Är Så Vansinnigt Trött.    ...

Av notreadytomakenice - 28 mars 2011 21:15

Nu: Vågar inte gå ut på krogen. Skitnervös i de fall det händer. Ber kompisar gå med både dit och hem. Ska jag dricka nåt ber jag dem öppna flaskan (naturligtvis) framför mig och går med en tumme i flaskhalsen typ. Men behöver dricka för att få mod. ...

Presentation


Bitter? No -Better!!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards