Alla inlägg den 26 februari 2011

Av notreadytomakenice - 26 februari 2011 00:00

Är så jäkla deprimerad ikväll. Suttit o gråtit i soffan så snor & tårar forsat  

Är faktiskt riktigt ledsen över att det inte blev nåt med killen det var på gång med. Det såg så bra ut! Han var gullig, uppmärksam och verkade intresserad. Och jag Var intresserad! Nää, vilken dag det varit! Blev dessutom ju mycket sämre gen! –när ska den här idiot-värken i halsenoch öronen gå över? 2 VECKOR utan att blir ett dugg bättre! Hur kan det bli så? Och så har det hållit på sen december, blivit lite bättre ett par, 3 dagar och sen sämre igen. Ok, jag har inte varit på topp humörmässigt direkt, men man behöver väl inte åka på varenda j-a virus för det. Har ögonfluss som inte vill ge sig också. Gnäll gnäll...

   Har tappat smaken sen ett par dar också, det är så himla trist. En kompis sa "Men du som vill gå ner lite i vikt! Vad bra!" Men det gynnar inte ämnesomsättningen att sluta äta, det vet jag efter mina år som ätstörd. Men det enda som går ner är typ nyponsoppa och macka. 

Det var också en av de jobbiga sakerna som kom med osäkerheten på killen -att jag blir viktfixerad igen. Som idag, när jag tänkte att jag kunde köpa en lite glass för att lena halsen och pigga upp mig när veckan har varit så Blä –då kommer de kritiska tankarna ”Gud, vad patetiskt! Är det det roligaste du har? Du måste sluta äta sånt! Du måste gå ner i vikt!! Han ville inte ha dig för att du är för fet! Kolla in den där Ändan!! Han Kanske kommer vilja ha dig igen om du går ner och tränar järnet NU!”  --men då blir det kortslutning i huvudet och jag orkar ingenting och kan inte tänka alls. Skiter i allt och kan inte ens fatta beslut om kvällsmaten ens. Fick bli Kelda-soppa. Som vanligt.

Och Knyttet satt och tuggade på en brödkant när jag gjorde välling och skrek till och började gråta. Jag tog upp det och tänkte att det nog bitit sig, men sen vart jag orolig för att det skulle fått i sig en glasbit eller liknande –sånt händer ju –det har man ju hört om! Kunde inte släppa tanken, men det var så trött, ville inte in i upplysta badrummet för att kolla munnen, ville ha välling och sova.Sen när det somnat hostade det flera gånger och gnällde och vaknade flera gånger…    

Men det kanske bara är att det inte är friskt än? Eller att det bet sig? Är det bara jag som får för mig såna där saker?   

Nä, måste sova nu. Försöka bli frisk. Godnatt alla!

Presentation


Bitter? No -Better!!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar


Skapa flashcards