Alla inlägg under mars 2011

Av notreadytomakenice - 28 mars 2011 21:15

Nu: Vågar inte gå ut på krogen. Skitnervös i de fall det händer. Ber kompisar gå med både dit och hem. Ska jag dricka nåt ber jag dem öppna flaskan (naturligtvis) framför mig och går med en tumme i flaskhalsen typ. Men behöver dricka för att få mod. Dricker för mycket. Drack sällan mycket innan, men nu gör jag det. Rädd för allt, rädd för taxibilar, män, att gå hem på kvällen, okända männsikor, m m.

  

När jag insåg att det faktiskt hänt något, att jag INTE hade druckit för mycket, att vi hade skiljts åt utanför puben vid 23-snåret och jag faktiskt inte varit hemma förrän vid 05-tiden, att jag hade blivit av med 1600 kr som dragits från mitt kort, och att jag inte har en aning om vad jag varit med om -då tog jag kontakt med vårdcentralen (som sa att det tyvärr inte var ovanligt, men för sent att hitta spår av drogerna -de försvinner på Ett Dygn. De sa att jag skulle ringa-), Polisen som sa att det inte rådde någon tvekan om vad som hänt och att jag måste komma och lämna en redogörelse, men först gå till-) Sjukhuset för att ta prover och dokumentera blåmärken m m). Det var SÅ jobbigt.


Poliskvinnan i telefonen var bra, och på sjukhuset var dom snälla (inte den första jag fick prata med, men läkaren var det)   men polismannen jag skulle lämna redogörelsen till var inte bra. Det kändes som om "Jag tror inte på dig, men jag tänker hålla masken någorlunda för Numer måste vi ju låtsas tro på tejerna som inbillar sig att dom blivit utsatta för nåt fastän dom har druckit för mycket".


Jag gick hem på skakande ben och skulle ta hand om Knyttet (hade ringt pappan, som hade fått ställa upp och hämta). Har fått skjuta undan allt och ta hand om Knyttet. Orkar knappt jobba, städar inte, fyller inte i blanketter, orkar inte ta kontakt med kompisar. Har sen, på kvällarna överätit, PROPPAT i mig kakor och godis för att döva, stänga ute, och när det inte hjälpt tillräckligt har jag druckit. Inte så mycket när jag har Knyttet, men jag är rädd. För jag kan inte låta bli varkendera.



Det var taxi som hade dragit alla pengar. Och jag fick till slut, via polisen veta taxichaufförens redogörelse. Och det får mig att tänka   


Vad ska jag hitta för mening? Vad gör jag för nytta?

Jag är värdelös och onödig. Knyttet har en äcklig skitmamma.    


Får fortsätta sen. Måste ta mig en dos "dålig sitcom +öl" för att orka med morgondagen. What a life..

Av notreadytomakenice - 26 mars 2011 23:30

Ok.

Jag tänker berätta varför det tagit sån tid sen jag bloggade.

Jag har blivit våldförd på. Ja -vad ska man kalla det när man inte ens vet? Blev drogad på ett uteställe för ett par månader sen. Det behöver inte vara mer än så, men det räcker -det är fruktansvärt obehagligt! Jag vet inte mer än så.

Vad jag varit med om framträdde litegrann, och långsamt. Osäkert. Otydligt. Små, korta minnesfragment trängde sig igenom bortträngningens mur. Det tog flera dagar innan jag kunde släppa fram något alls. Och ett par månader innan jag kunde berätta nåt för vänner. Och släppa fram de få minnesfragmenten helt. Har spelat en roll länge nu  


Innan: Jag har alltid varit noga med att ha koll på vad, och hur mycker jag dricker. Ställer jag ifrån mig nåt för att dansa så dricker jag inte ur samma glas/flaska igen.

Men på det här stället fixade dom det redan i baren.

Jag var på ett JOBB-event, vi var och spelade biljard, och tog EN öl. Sen skulle vi ta en drink efteråt, några stycken. Gick till ett ställe jag inte ville gå på -men de andra ville, för de hade billig dricka som en av de yngre tjejerna sa. Det blev JAG som drabbades! 37 år och småbarnsmorsa. Mannen på brottsofferjouren sa att dom vill åt de snygga tjejerna, och bara för att "nuppa" -när jag sa att jag trodde de valde min dricka för att sno min väska -jag var ju äldsta tjejen i gruppen! Det måste varit någon av de två yngre dom ville åt i så fall!!

Jag minns bara ett fragment av att någon vid något tillfälle frågar hur det är. Och att jag ligger på marken (kall), och inte kan svara, och inte kan röra mig, och att grabbar garvar och tjoar i bakgrunden och att jag lyckas registrera "Usch, nu tror dom att jag är helt redlös. Va fan kommer hända??!!" Sen minns jag inget mer. Minns precis Inget från att jag tog min drink tills att jag vaknade kvällen efter. Hade bevisligen kommit hem. Duschat. Gått och lagt mig. Vaknade ensam. Med olåst dörr. Nerkräkta kläder låg innanför ytterdörren. Nerkräkta kläder låg innanför badrumsdörren. En ny handduk var nertagen och slängd på golvet fast den jag alltid använder hängde på sin krok. Kjolen som låg på golvet var sönder. Jag vet inte vad som hänt. Nä, nu mår jag för dåligt!!

...fortsätter imorgon...

Av notreadytomakenice - 24 mars 2011 22:31

Sökes: Hälsa, ork, energi och glädje

Finnes: Sjuk stup i kvarten, depp, kraftlöshet och lessenhet   


Ljusning: Tränade i veckan!!   

Av notreadytomakenice - 1 mars 2011 22:00

Har dag fyndat ordentligt på bokrean! Böcker, filmer, en CD och SATC-boxen!

  


Äntligen! Har velat ha den i flera år   Mm, jag har nog en släng av shoppa-sig-gladare -syndromet..   Men så länge det inte går överstyr så!


   Natt natt...


Presentation


Bitter? No -Better!!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards