Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Vad har jag varit med om??

Av notreadytomakenice - 26 mars 2011 23:30

Ok.

Jag tänker berätta varför det tagit sån tid sen jag bloggade.

Jag har blivit våldförd på. Ja -vad ska man kalla det när man inte ens vet? Blev drogad på ett uteställe för ett par månader sen. Det behöver inte vara mer än så, men det räcker -det är fruktansvärt obehagligt! Jag vet inte mer än så.

Vad jag varit med om framträdde litegrann, och långsamt. Osäkert. Otydligt. Små, korta minnesfragment trängde sig igenom bortträngningens mur. Det tog flera dagar innan jag kunde släppa fram något alls. Och ett par månader innan jag kunde berätta nåt för vänner. Och släppa fram de få minnesfragmenten helt. Har spelat en roll länge nu  


Innan: Jag har alltid varit noga med att ha koll på vad, och hur mycker jag dricker. Ställer jag ifrån mig nåt för att dansa så dricker jag inte ur samma glas/flaska igen.

Men på det här stället fixade dom det redan i baren.

Jag var på ett JOBB-event, vi var och spelade biljard, och tog EN öl. Sen skulle vi ta en drink efteråt, några stycken. Gick till ett ställe jag inte ville gå på -men de andra ville, för de hade billig dricka som en av de yngre tjejerna sa. Det blev JAG som drabbades! 37 år och småbarnsmorsa. Mannen på brottsofferjouren sa att dom vill åt de snygga tjejerna, och bara för att "nuppa" -när jag sa att jag trodde de valde min dricka för att sno min väska -jag var ju äldsta tjejen i gruppen! Det måste varit någon av de två yngre dom ville åt i så fall!!

Jag minns bara ett fragment av att någon vid något tillfälle frågar hur det är. Och att jag ligger på marken (kall), och inte kan svara, och inte kan röra mig, och att grabbar garvar och tjoar i bakgrunden och att jag lyckas registrera "Usch, nu tror dom att jag är helt redlös. Va fan kommer hända??!!" Sen minns jag inget mer. Minns precis Inget från att jag tog min drink tills att jag vaknade kvällen efter. Hade bevisligen kommit hem. Duschat. Gått och lagt mig. Vaknade ensam. Med olåst dörr. Nerkräkta kläder låg innanför ytterdörren. Nerkräkta kläder låg innanför badrumsdörren. En ny handduk var nertagen och slängd på golvet fast den jag alltid använder hängde på sin krok. Kjolen som låg på golvet var sönder. Jag vet inte vad som hänt. Nä, nu mår jag för dåligt!!

...fortsätter imorgon...

 
 
Elisabeth

Elisabeth

27 mars 2011 08:14

Men lilla vän vad är det du berättar? Det låter inte alls bra :( Kan inte sätta mig in hur det måste kännas att vakna upp till allt det där och inget minnas.

Stor kram

http://knytet.bloggplatsen.se

notreadytomakenice

27 mars 2011 23:00

Kära Bettan, tack för din kommentar. Ja det har varit en fruktansvärt tung höst och vinter. Hoppas på ljusning nu snart. Dessutom tänker jag att det naturligtvis kunde varit värre! Absolut!! Men nån stabil mamma är jag inte just nu:( Försöker sänka kraven. (Men det har lett till en j-t bred bak och otroligt mycket saker som ligger på hög och väntar på att bli gjorda.. Kram

 
Ankie

Ankie

27 mars 2011 09:58

jag beklagar det som hänt dig.
det är ett sjukt osunt samhälle vi lever i.
Se till att bli stark och låt inte idioten ta ifrån dig den du är.
kram

http://missangela.bloggplatsen.se

notreadytomakenice

27 mars 2011 22:55

Tack Ankie. Ja, jag har alltid haft svårt att känna mig trygg i det samhälle vi lever i. Och nu är det värre förstås. Men du har rätt i att dom inte ska få sabba mer än vad dom redan gjort! Tack och Kram!

 
Johanna

Johanna

27 mars 2011 19:36

Skickar en stor kram!

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

notreadytomakenice

27 mars 2011 22:53

Tack!! Kram

 
Bitchigsnigel

Bitchigsnigel

28 mars 2011 12:00

Usch och fy vilken hemskt historia :(
Skickar styrke kramar och håller tummarna för att du reser dig ur detta starkare än någonsin.
Vet att det förmodligen inte hjälper men vill ändå säga att det som hände dig aldrig borde hända någon.

http://bitchigsnigel.bloggplatsen.se

notreadytomakenice

28 mars 2011 21:35

Tack snälla du, ja nu känns det inte så. Men det hade alldeles säkert kunnat vara värre,d et tänker jag OFTA på (och på alla stackars tjejer och killar som råkar värre ut!) och det är "bara att resa sig"... Men för en känslig person så är det lite tufft ändå. Kram!

 
matts

matts

28 mars 2011 20:15

men var är dina kompisar i det läget ! var det ingen som kunde hjälpa dig ? vad var det för kolegor/kompisar

http://mattsjansson.blogspot.com

notreadytomakenice

28 mars 2011 21:33

Ja, de märkte inte att jag var så borta som jag var. Som tydligen är vanligt när det gäller "partydroger". Det var bara naturligt att skiljas åt utanför, det var tidigt på kvällen, alla skulle jobba dagen därpå och vi skulle åt olika håll. Jag däckade ett tiotal meter därifrån.

 
Ingen bild

Ankan

1 april 2011 23:01

Men fina vän, vad var det som hände?! Fyyy, vilken skräckhistoria :-( Har inte varit inne och läst här på din blogg på länge, men nu blir jag helt förskräckt vilket övergrepp du har varit med om... Önskar du var här så att jag fick krama om dig. Stora styrkekramar

notreadytomakenice

1 april 2011 23:49

Bästa, fina Ankan!! Saknar dig så!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av notreadytomakenice - 27 april 2011 22:30

Jo, jag hade ju kommit igång.   Men så halkade jag i en stentrapp och slog mig halvt fördärvad. En blå arm och ett blått ben +diverse... Men jag är glad att det inte är värre. Och snart, snart så kommer jag igen! Se upp!    Kör GI så länge   Nu ska...

Av notreadytomakenice - 26 april 2011 21:00

http://youtu.be/mBQE07_t_54   My heart...so blue   I've got her pictureIt's there on the wallI can't remember why I keep it at allThe doors are cold and all the windows seem grayI write the bookThere's so much more I should sayWave goodbyeSee...

Av notreadytomakenice - 17 april 2011 21:30

Det går upp och det går ner.. Det här är skulle kunna vara X:et och jag i tillbakablick på våra finaste stunder -(för dom fanns, dom med):  Dance (While The Music Still Goes On) //ABBAOh, my love it makes me sad.Why did things turn out so bad?Was...

Av notreadytomakenice - 5 april 2011 20:45

Tänkte dra "sista delen". Men mitt lilla Knytt har fått falsk Krupp. Det blev väldigt dramatiskt med samtal till 112, 3 sjukskötare som kollade Knyttet, och sen ambulansresa och inläggning. Vi sov inget den natten. Är Så Vansinnigt Trött.    ...

Av notreadytomakenice - 28 mars 2011 21:15

Nu: Vågar inte gå ut på krogen. Skitnervös i de fall det händer. Ber kompisar gå med både dit och hem. Ska jag dricka nåt ber jag dem öppna flaskan (naturligtvis) framför mig och går med en tumme i flaskhalsen typ. Men behöver dricka för att få mod. ...

Presentation


Bitter? No -Better!!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards