Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Det är sämre än innan

Av notreadytomakenice - 28 mars 2011 21:15

Nu: Vågar inte gå ut på krogen. Skitnervös i de fall det händer. Ber kompisar gå med både dit och hem. Ska jag dricka nåt ber jag dem öppna flaskan (naturligtvis) framför mig och går med en tumme i flaskhalsen typ. Men behöver dricka för att få mod. Dricker för mycket. Drack sällan mycket innan, men nu gör jag det. Rädd för allt, rädd för taxibilar, män, att gå hem på kvällen, okända männsikor, m m.

  

När jag insåg att det faktiskt hänt något, att jag INTE hade druckit för mycket, att vi hade skiljts åt utanför puben vid 23-snåret och jag faktiskt inte varit hemma förrän vid 05-tiden, att jag hade blivit av med 1600 kr som dragits från mitt kort, och att jag inte har en aning om vad jag varit med om -då tog jag kontakt med vårdcentralen (som sa att det tyvärr inte var ovanligt, men för sent att hitta spår av drogerna -de försvinner på Ett Dygn. De sa att jag skulle ringa-), Polisen som sa att det inte rådde någon tvekan om vad som hänt och att jag måste komma och lämna en redogörelse, men först gå till-) Sjukhuset för att ta prover och dokumentera blåmärken m m). Det var SÅ jobbigt.


Poliskvinnan i telefonen var bra, och på sjukhuset var dom snälla (inte den första jag fick prata med, men läkaren var det)   men polismannen jag skulle lämna redogörelsen till var inte bra. Det kändes som om "Jag tror inte på dig, men jag tänker hålla masken någorlunda för Numer måste vi ju låtsas tro på tejerna som inbillar sig att dom blivit utsatta för nåt fastän dom har druckit för mycket".


Jag gick hem på skakande ben och skulle ta hand om Knyttet (hade ringt pappan, som hade fått ställa upp och hämta). Har fått skjuta undan allt och ta hand om Knyttet. Orkar knappt jobba, städar inte, fyller inte i blanketter, orkar inte ta kontakt med kompisar. Har sen, på kvällarna överätit, PROPPAT i mig kakor och godis för att döva, stänga ute, och när det inte hjälpt tillräckligt har jag druckit. Inte så mycket när jag har Knyttet, men jag är rädd. För jag kan inte låta bli varkendera.



Det var taxi som hade dragit alla pengar. Och jag fick till slut, via polisen veta taxichaufförens redogörelse. Och det får mig att tänka   


Vad ska jag hitta för mening? Vad gör jag för nytta?

Jag är värdelös och onödig. Knyttet har en äcklig skitmamma.    


Får fortsätta sen. Måste ta mig en dos "dålig sitcom +öl" för att orka med morgondagen. What a life..

 
 
195outwork

195outwork

30 mars 2011 20:58

Bit ihop tjejen,se dem positiva sakerna i det mörka och ta dig samman. Styrkan finns där hitta bara viljan.
Du har någon annan att tänka på också,något positivt eller hur =)...

Always THASF...

http://195outwork.bloggplatsen.se

notreadytomakenice

1 april 2011 23:48

Abs, det är bara att bryta ihop och gå vidare. Men jag fungerar så att jag måste få ur mig det för att kunna gå vidare. Har en del av "historien" kvar men är otroligt trött och rätt under isen just nu. Men jag kommer igen! Och träningen är ett sätt! Varit ett par gånger på styrketräning nu :) Det är bästa träningen för mig!
"Always THASF.. ?"

 
Ingen bild

Ankan

1 april 2011 23:13

Neeej, du är inte alls värdelös! Säg inte så. Du är en jättefin person på alla sätt och vis. Du är en sån fin och klok vän. Och du är världens bästa mamma för knyttet. Du måste tro mer om dig själv! Du har det riktigt tufft, och varit så under en sån lång period.. Om jag bara kunde hjälpa dig. Hoppas vi kan ses snart. Många många varma kramar från du vet vem..

notreadytomakenice

1 april 2011 23:51

Ja! Jag hoppas vi kan ses snart! Knyttet är min ljuspunkt och det bästa som hänt mig iaf! Måste bli starkare igen så jag orkar:( Du är bäst!! Kram!

 
Johanna

Johanna

3 april 2011 10:35

Förstår du känner så. Det tror jag är fullständigt naturligt efter du varit med om

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

notreadytomakenice

4 april 2011 22:45

Tack! Det värmer med fina kommentarer.

 
matts

matts

4 april 2011 22:42

håll ut och ge igen

http://mattsjansson.blogspot.com

notreadytomakenice

4 april 2011 22:46

Tack, bra kommentar! Försöka väcka lite jävlaranamma i den här sega sörjan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av notreadytomakenice - 27 april 2011 22:30

Jo, jag hade ju kommit igång.   Men så halkade jag i en stentrapp och slog mig halvt fördärvad. En blå arm och ett blått ben +diverse... Men jag är glad att det inte är värre. Och snart, snart så kommer jag igen! Se upp!    Kör GI så länge   Nu ska...

Av notreadytomakenice - 26 april 2011 21:00

http://youtu.be/mBQE07_t_54   My heart...so blue   I've got her pictureIt's there on the wallI can't remember why I keep it at allThe doors are cold and all the windows seem grayI write the bookThere's so much more I should sayWave goodbyeSee...

Av notreadytomakenice - 17 april 2011 21:30

Det går upp och det går ner.. Det här är skulle kunna vara X:et och jag i tillbakablick på våra finaste stunder -(för dom fanns, dom med):  Dance (While The Music Still Goes On) //ABBAOh, my love it makes me sad.Why did things turn out so bad?Was...

Av notreadytomakenice - 5 april 2011 20:45

Tänkte dra "sista delen". Men mitt lilla Knytt har fått falsk Krupp. Det blev väldigt dramatiskt med samtal till 112, 3 sjukskötare som kollade Knyttet, och sen ambulansresa och inläggning. Vi sov inget den natten. Är Så Vansinnigt Trött.    ...

Av notreadytomakenice - 26 mars 2011 23:30

Ok. Jag tänker berätta varför det tagit sån tid sen jag bloggade. Jag har blivit våldförd på. Ja -vad ska man kalla det när man inte ens vet? Blev drogad på ett uteställe för ett par månader sen. Det behöver inte vara mer än så, men det räcker -d...

Presentation


Bitter? No -Better!!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards